Пішохід іде перед новим логотипом і назвою «Meta» на табличці перед штаб-квартирою Facebook 28 жовтня 2021 року в Менло-Парку, Каліфорнія. Нова назва та логотип були представлені в штаб-квартирі Facebook після довгоочікуваної зміни назви платформи соціальних мереж.

Meta тестує версії Facebook і Instagram, які дозволять користувачам платити за версії без реклами.

Однак не сподівайтеся побачити це найближчим часом у США – наразі це лише для користувачів із ЄС.

Хоча на перший погляд це звучить як хороша річ для користувачів, ця стратегія має не стільки спільного з наданням користувачам менше реклами, а більше пов’язана зі спробою заспокоїти регуляторів у ЄС.

Meta оголосила, що Facebook і Instagram пропонують версії без реклами в ЄС за 9,99 євро на місяць для Інтернету та 12,99 євро для користувачів, які отримують доступ до програм через свої телефони iPhone або Android.

Meta отримує приблизно 95% свого доходу через рекламу, націлену на користувачів на основі взаємодії через їхні платформи.

Ця стратегія постійно стикається з регуляторними органами та суперечить суворим законам ЄС щодо конфіденційності щодо збору персональних даних великими технологічними компаніями.

У січні 2023 року Meta була оштрафована на рекордні 390 мільйонів євро (414 мільйонів доларів США) за цільову рекламу.

Платний варіант дозволяє компанії гарантувати регуляторам, що користувачі можуть відмовитися від збирання їхніх даних.

Незрозуміло, чи очікує Meta, що хтось дійсно підпишеться на безрекламні версії та сплатить комісію чи підключиться, щоб компанія могла продовжувати збирати дані.

Нова модель дозволяє Meta виграти в будь-якому випадку: користувачі або будуть платити плату за відсутність реклами, або продовжуватимуть переглядати рекламу, яка приносить компанії дохід.

X і TikTok досліджують подібні стратегії, як і багато інших онлайн-медіакомпаній, таких як YouTube, які стягують вищі ставки за вміст без реклами.