13-річний підліток став першою людиною, яка подолала тетріс

Через чотири десятиліття гра Тетріс була побита.

13-річний Вілліс Гібсон, який у своєму соціальному профілі називається «Blue Scuti», здійснив те, що колись вважалося неможливим, — «переміг» тетріс, довівши гру до її меж, аж поки вона не вийшла з ладу.

На відміну від традиційних ігор із визначеною кінцівкою, вважалося, що Tetris працює нескінченно, доки гравець не здасться, але гонитва за безпрецедентними рівнями спільноти Tetris зрештою поставила під сумнів обмеження гри.

Відео свого подвигу Гібсон опублікував на YouTube.


Гра була винайдена радянським програмістом Олексієм Пажитновим у 1985 році та швидко стала однією з найпопулярніших ігор в історії.

У 1989 році Nintendo випустила Tetris для Nintendo Entertainment System (NES) – перший офіційний випуск гри для консолі.

Версія NES, яка все ще вважається стандартом для професійних гравців, стала свідком нещодавніх проривів, які підштовхнули гру високого рівня до точки зламу коду.

На рівні 29 фігури падають на одну комірку сітки кожного кадру, що надто швидко для майже всіх гравців, тому це називається «екран вбивства».

Рівень 29, який раніше вважався непереборним, — перший «екран знищення» — у 2011 році тором Акерлендом був піонером у техніці «гіпертаппінгу», перевищивши цю віху й досягнувши рівня 30.

Справжні обмеження гри з’явилися після рівня 138 із зменшенням колірних схем і дедалі складнішими рівнями, як-от «Вугілля», де містяться майже невидимі блоки.

Ці етапи призвели до потенційних збоїв у іграх, які виявив програміст Грег Кеннон за допомогою штучного інтелекту для гри в Tetris у 2021 році.

Історичне досягнення Гібсона в 13 років викликало «екран справжнього вбивства» на рівні 157, спричинивши збій.

Тим не менш, залишаються незвідані території, включно з опануванням ігрового процесу до 255 рівня, де Тетріс повертається до рівня 0 – подвиг, який поки досягають лише машини.